Zaton

Kompletní návod k dokončení úkolů v Zatonu

!!!POZOR!!!

Doporučuji hrát mise za stalkery-víc platí a mají lepší charakter

 

 

1. Bezpečí

Hned na začátku jděte rovně uvidíte dva stakery. Řeknou vám kam jít, ale můžete jít nejdřív s nimi k anomálii Hořák a split úkol 5. Pokud úkol přijměte, splňte ho a pak vesele jděte do Skadovska.

Odměna: není


2. Zvláštní Úkaz


Od:Fousáč-barman na Skadovsku
Fousáč vám dá objednávku, abyste prozkoumali Rýpací Stanici. Jděte na označené místo a můžete si vzít artefakt z vody - pozor je tam radioaktivita a hodně anomálií.
Použijte žebřík vedle beden a jděte co nejvýš. Dírou jděte do lodi a tam najdete artefakt. Abyste se dostali ven použijte druhou cestu(na druhé straně staně)
Jakmile vyjdete ven, bude tam na vás čekat jeden stalker (Kapr) a dva schování stalkeři(jeden je schovaný v boudě nalevo a další napravo za rohem rýpací stanice).Řekne vám abyste mu artefakt dal, že to potřebuje pro záchranu přítele, ten ho chce ale dát Fousáčovi. Pokud si ho chcete nechat musíte ho zabít. Máte dvě možnosti: dejte mu artefakt, pronásledujte ho a na půli cesty ho zabte a vemte si artefakt. Nebo ho zabte rovnou, ale budete muset bojovat i s těma dvěma schovanýma stalkerama. Po té si u Fousáče vyzvedněte odměnu.

Odměna: 3 000r a skrýš


3. Tři kamarádi

Od:Karban-technik
Od Kardana za dvě vodky,ale nemusíte mu je dávat.Stačí když najdete obě PDA a jdete k němu tak vám o nich řekne.Jděte k vypálené farmě a najdete díru, kterou můžete skočit do jeskyně. Vytáhněte detektor a jděte na označené místo mrtvého těla na minimapě(je vydět pouze pokud jste v jeskni). Pozor na gravitační anomálie a dvě ohnivé anomálie. Najdete zde také dva artefakty jestli se vám tu chce zdržovat. Oberte Bárku a najděte jeden ze dvou východů, který není střežen anomáli.U anomálie v Duboví,na jiho-východě mezi stromy,najdete druhého Kardanova přítele Vtiponě. Nejspíše na vás zaútočí slepí psi. Oberte stalkera o helmu a PDA, z kterého se dovíte, že na stromech v anomálii v Dubovicích je artefakt (dost cenný koblížek a potřebujete ho na jeden úkol v Jupiteru). Jestli chcete najděte ho (pod stromem najdete artefakt také). Poté už jen dojděte ke Kardanovi a dejte mu obě PDA.

Odměna: Vylepšená Plynová maska,vylepšení oblek……. A další věci od Bárky



4. Nepřístupná skrýš.

Od:Pahej-típek na Skadovsku u hlavních dveří
Jděte k čerpací stanici (auto se nachází pod čerpací stanicí,v Anomálii Křivák). Má v sobě 2 artefakty a když vylezete na ty kameny můžete skočit do mini jeskyně, kde je třetí artefakt, ale dejte si tam pozor na gravitační anomálii. Po té vstupte do normálního vchodu jeskyně. Uvnitř jsem napočítal pět snorků, takže pozor na ně. Dojděte až k autu a vyndejte z něj skříňku.
Teď můžete jít buď za Kardanem a ten vám ji za 500 rupií otevře- čímž ale zrušíte úkol.
Nebo dojděte k Pahejlovi a on se s vámi podělí o kořist. Musíte si vybrat mezi různými věci, ale nejlepší je vybrat si mezi artefaktem a helmou.Doporučuji uložit hru před otevřením, abyste nebyli zklamáni.

Odměna: Pistole, útočná puška, lékařské vybavení, artefakt a vylepšená helma
(Vše pouze pokud půjdete ke Kardanovy)



5. Pomoc stalkerovy

Jděte k anomálii Hořák, oběhněte ji a uvidíte jak jeden stalker hledá artefakt. Chvíli ho nechte a pak ho zasáhne gejzír a zraní se. Dejte mu lékarničku a za odměnu od něj obdržíte druhý typ detektoru artefaktů detektor Medvěd. S ním můžete ještě sami najít v téhle anomálii dva artefakty.

Odměna:Detektor Medvěd,pokud ho máte artefakt Ohnivák



6. Tábor žoldáků

Od Hejkala
Tak tady máte na vybranou: Buď napochodujete do továrny na zpracování odpadu/tábora žoldáků a rozstřílíte všechny žoldáky co uvidíte a nebo použijte můj tento.
Kupte si tlumič na pistoli a vyspěte se do deseti večer ve Skadovsku. Jděte k základně žoldáků a z východu vstupte dovnitř. Dojděte opatrně skrčení bez baterky za budovu a k jednomu potrubí povede žebřík, vylezte na něj a skočte do potrubí. Teď jste přesně tam, kam vás Hejkal poslal- u notebooku. Ten vemte a teď máte opět dvě možnosti: Buď opatrně utečte po tmě pryč a nebo najděte dva žoldáky v exoskeletonu a tlumičem je do hlavy zabte (vždy musíte do hlavy, jinak varují ostatní). Žoldáci tu mají dost hezkého vybavení, takže doporučuji s tlumičem vyvraždit všechny. Ti dva žoldáci s exoskeletonem mají PDA ty si zaručeně vemte: Hejkal vám zaplatí víc.

Odměna: 2 000r za notebook + 1 000r za každé PDA



7. Jídlo

Od:Sekeráče(žoldák u rozvodnzy)
Nakupte si jídlo. Šest párků, turistových snídaní a chleba. Doneste ho Sekeráčovi a ten vás nechá běhat po jeho základně. Vojáky nezabíjejte, protože budou hrát zajímavou roli později ve hře. Projděte budovou na základně a za budovou najdete nářadí pro jemnou práci.
(přesná pozice nářadí v sekci Nářadí)

Odměna: není, ale v táboře najdete nářadí pro jemnou práci



8. Nezvěstní stalkeři

Od:Tetřev-love na Skadovsku
Takže nejprve děte k anomálii v Dubovicích. Tam uvidíte mrtvého upíra a Tetřev vám zavolá, že našel hnízdo upírů. Jděte k bodu 16 (vysílací stanice Krug) a uvidíte Tetřeva. Hru si uložte, protože vevnitř budete bojovat se dvěma upírama. Následujte Tetřeva a v prvním patře zabijte upíra a poté o patro níž dalšího. Teď půjdete přes výtah o patro níž, bát se už nemusíte, protože s opravdu malinkou trochou štěstí bojovat nebudete. Tetřev najde tři mrtvé stalkery a vy je můžete obrat. Poté za dalšími dveřmi najdete asi 20 upírů. Hlavně nepanikařte a buď jděte skrčení, nebo stačí pomalou chůzí za Tetřevem, protože upíři spí. Po té skočíte do kanálu a tentokrát vám poradím nechoďte za Tetřevem, ale nejdřív to vemte druhou stranou. Najdete tam pěknou skrýš. Poté dojděte za Tetřevem a prozatím se rozejděte.

Druhá část: O den později jste se měli setkat s Tetřevem ve Skadovsku. Ten tu ovšem nebude, tak se zeptejte Fousáče. Fousáč vás poté navede za Tetřevem k Jeřábům v Docích. Tetřev tam ovšem není- a tady sem si, když jsem hrál hru poprvé, myslel, že se mi hra bugla. Není tomu tak, musíte jít k jednomu domku a uvidíte před vchodem krev a mrtvého stalkera Danilu. Jděte dovnitř a uvidíte Tetřeva ležícího na stole a Stašáka (doktora ze Skadovska) stojícího nad ním. Ten si s vámi pěkně popovídá, ale vždy to skončí stejně: nakonec se doktor zastřelí, nebo pokud budete rychlí, ho můžete zastřeli sami ;). Mrkněte do mrazáku, oberte Tetřeva a Strašáka a běžte za Fousáčem pro odměnu. Ale určitě lepší než odměna bude ocenění Detektiv.

Odměna: Lékařské vybavení co najdete u Strašáka a v mrazáku + 10 000r od Fousáče a informace o 2 skrýších + Ocenění Detektiv (informace v sekci ocenění)



9. Doupě upírů

Obdrženo po dokončení první části nezvěstných stalkerů
Jděte do Skadovska a informujte Fousáče o doupěti upírů. Pak jděte za Hejkalem a zeptejte se ho na plyn, bude vás to stát 2 000r, ale řekne vám o mostě přeobženského (bod 17).
Pozor na gravitační anomálie, protože jich tu je požehnaně. Nejdříve musíte na obou koncích mostů prozkoumat džípy. Jeden stojí normálně na mostě (směrem od jeřábů v docích). A druhý havaroval pod mostem (směrem od továrny na zpracování odpadu). Po prozkoumání džípů dostanete dva klíče. Teď musíte najít náklaďák uprostřed mostu a otevřít pomocí dvou klíčů kufr s přepravkou pro plyn. V ostatních autech najdete ještě zajímavé věci, takže jestli se vám chce zdržovat neváhejte a objevujte (naleznete i pár dokumentů navíc, které by mohli Hejkala zajímat).
Poté jděte k vysílací stanici Krug (bod 18) a napusťte plyn do budovy (z ventilace venku). Teď vyndejte zbraň a začněte se modlit ať přežijete nájezd dvou upírů najednou (musíte ho vydržet po určitý čas, který běží na obrazovce). Po vypršení času, pobijte upíry a nebo utečte zpět do Skadovska a promluvte si s Fousáčem. Také můžete prodat Hejkalovi dokumenty, které jste našli na mostě.
(Vyfocené džípy s přímou lokací dám do sekce Tajemství)

Odměna: 5 000r, skrýš a detektor Veles od Fousáče a 600r za každý dokument co z mostu donesete Hejkalovi



10. Zásah/Nájezd

Od: Sultán
Sultán vám řekne o plánovaném přepadení stalkerů. Jděte za Fousáčem a řekněte mu to. Poté jděte za Boxerem, že jste připraveni vyrazit. Až dojdete na místo řekněte mu, že jste připraven. Teď se musíte rozhodnout na jakou stranu se postavíte, bandité nebo stalkeři? Rozhodnutí je na vás. Odměnu si vyzvednete buď od vůdce banditů, nebo stalkerů.

Odměna: od Fousáčových přátel: 5x protiradiační léky, 4x kozácká vodka, 4x obvaz, 2x lékárnička a informace o skrýši

od Sultánových přátel: 3 000r a skrýš



11. Transakce

Od: Sultán (po dokončení 10. mise za bandity) nebo Fousáč (po dokončení za stalkery)

Buď můžete na tuto misi vyrazit stejnou noc, nebo počkat na světlo - což je podle mě lepší. Misi ale nesmíte nejdřív vzít a pak si odpočinout. Jakmile misi vezmete musíte ji splnit. Promluvte si tedy s Fousáčem nebo Sultánem a jděte na označené místo. Promluvte si s velitelem vaší spřátelené skupiny a jděte za ním. Sledujte scénku, kde chtějí bandité vyměnit artefakty za zbraně s jedním mužem s povinnosti a dvěmi žoldáky. Za bandity je to těžší, protože hned po scénce to do vás poviňák v exoskeletonu začne prát. Takže se nejdřív schovejte a pak vás přepadnou i stalkeři. Je to deathmatch, takže každá frakce za sebe. Po boji, najděte tělo stalkera z povinnosti (Morgan) a vemte si jeho PDA. Promluvte si s velitelem vaší jednotky a dostanete odměnu.

Poznámka - PDA, které jste našli neprodávejte Hejkalovi, pokud tedy nechcete přijít o jinou vedlejší misi v budoucnu. V misi 17 Historie Povinnosti, budete mít další PDA a pak se rozhodněte, zda prodat oboje Hejkalovi - pouze peníze, nebo svobodě - přátelství, nebo povinnosti - přátelství.

Odměna: Boxer - 5 000r a skrýš
Spartakus - 2 500r a skrýš + 3 500r od Fousáče



12. Donést Kardanovi nářadí

Od: Kardan
První nářadí pro základní práci najdete v bodě 21 v oblasti Pila. Je tu asi 15 zombie, takže si doplňte zásobníky. Jak jsem ale psal do postav, zombíci nejsou moc dobří bojovníci, tak by to pro vás neměl být velký problém. Nářadí najdete na půdě domu, který je na severu a najdete tam i pár granátů, munice a lékařského vybavení.

Druhé nářadí pro jemnou práci najdete v Dílnách Rozvodny, v žoldácké základně, které jste v dávno minulé misi pomohli. Jestli ano, tak nářadí je schované za budovou, kterou můžete projít. Když jim nepomůžete, tak se hold budete muset prostřílet, ale jak jsem psal už u mise Jídlo, nevyplatí se to.

Třetí nářadí pro jemnou kalibraci najdete pouze v Pripyati (jak jinak, proč nám to neulehčit, že?). Jděte do Obchodního domu a projděte zabarikádovanými dveřmi. Poté jděte hned do prvních dveři vpravo a už byste měli vidět tarbíka, který se snaží dostat do dveři vlevo. Takhle sledujte tarbíky až ke schodům, které vedou dolů a napravo najdete nářadí. Když budete pokračovat dolů, najdete anomálii s cenným artefaktem Bublina.

Odměna: Za první nářadí 1 000r, za druhé 1 200r, ze třetí ? ???r a samozřejmě nová možná vylepšení (speciality mechaniků v sekci postavy)



13. Rejnok 5
Od začátku hry
V bažině uvidíte havarovaný vrtulník. Nezahrávejte si s životem, pokud nutně nechcete artefakty z anomálie a v klidu bažinu obejděte až k vrtulníku. Z něho se dovíte, že jeho elektronika vyhořela a proto havaroval.

Odměna: není



14. Rejnok 2
Od začátku hry
Tento vrtulník se tedy nachází v anomálii Železný Les. Pozor hlavně na elektrického poltergeista, který vrtulník stráží, ale nebojte se jeho vzhledu, kulky na něj velmi dobře platí. Zabte ho a prohledejte vojáky kolem vrtulníku. Z vrtulníku se dozvíte, že lidé zemřeli uvnitř dřív, než vrtulník havaroval. V Železném Lese ještě můžete najít artefakt než se vydáte dál.

Odměna: Mapy oblasti



15. Mapy oblasti
Po dokončení mise 14
Vezměte mapy, které jste našli ve vrtulníku do Skadovska a zde je předejte průvodci Navigátorovi. Ten vám za ně sice nic nedá, ale budete mít o 2 000r levnější přechod mezi Zatonem a Jupiterem.

Odměna: Snížení ceny cesty mezi Zatonem a Jupiterem z 3 000r na 1 000r



16. Rejnok 3/Cesta na plošinu

Od začátku hry/od prvního stalkera, ze kterého dostanete info o Rejnokovy 3

Zeptejte se nějakého stalkera na vrtulníky a ten vás pošle za Noem, který si postavil Archu. Opatrně otevřete dveře a uhněte. Noe po vás vypálí dvě dávky z brokovnice. Poté vstupte dovnitř a nezalekněte se mutanta, který leží u Noeho. Promluvte si s Noem a vyražte k vypálenému statku.

Sledujte Noeho jak běží přes anomálie, uložte si hru a jděte za ním. Na kraji plotu skočte do přenášecí anomálie.

Teď jste se dostali na jižní plošinu a můžete se vydat k Rejnokovi buď jeskyněma vpravo, kde narazíte na čtyři nebo pět snorků a dva mrtvé vojáky s poměrně slušným vybavením, nebo to obejdete kolem svahu a naleznete oběmi možnostmi ještě jednoho vojáka u vrtulníku. Když nepůjdete jeskyní, můžou vás snorkové kdykoliv přepadnout. Prohlédněte Rejnoka 3 a zjistěte evakuační pozice.

Odměna: Evakuační pozice



17. Evakuační pozice - B2

Po dokončení 16 mise
Dojděte do Skadovska a zeptejte se Fousáče, jestli se tu nepotuloval nějaký voják. On vám řekne, že ne a tím vaše mise končí.

Odměna: není



18. Hledání Strakáče

Od: Gonta
Nejprve musíte říct Navigátorovi, že chcete na Janovskou stanici. Pokud jste mu již dali mapy, máte to za tisícovku. Omrkněte sedícího špekounka Pazourka u stolu ze Svobody- to je Strakáč. Chvíli se kolem něj pohybujte a on začne vyprávět příběh. Po dokončení se ho zeptejte na detaily. v Bodě 12 v Lomu leží zraněný stalker Tříska (zárověň 6. mise z Jupiteru). Nabídněte mu pomoc a vraťte se na stanici, kde Pazourek bude vyprávět další příběh. Poslechněte si ho a opět si s ním promluvte, teď začne vyprávět hodně překroucený příběh, kdy šel na hon s Gontou a až si ho vyslechnete, aktualizuje se vám úkol a můžete ho odevzdat.

Poznámka - mise má víc konců, Strakáče můžete nahlásit buď Lokimu vůdci svobody, nebo vůdci povinnosti Šulgovi a nebo Gontovi ze Zatonu - což jsem udělal já. Za dokončení mise dostanete ocenění.

Odměna: Gonta - 3 000r a skrýš, Loki nebo Šulga - nic a 1 000r od Gonty, protože si to s ním nemoh vyřídit sám a hlavně ocenění Posel spravedlnosti (informace v sekci ocenění)



19. Lov chiméry

Od: Gonta po 18. misi
Promluvte si s Gontou a ten vám řekne, že pořádá se svým přítelem ve tři ráno hon na chiméru. Jděte se tedy vyspat do tří ráno a řekněte mu. Až dojdete k Izumrodnoji máte opět na výběr. Buď si to rozdáte s chimérou, která leží na pódiu natvrdo, nebo se pomalu připlížíte k pódiu a pod dobrým úhlem ji střelíte do hlavy. Padne na jednu ránu. Promluvte si s Gontou a ten vám dá brokovnici SPSA-14 a pošle vás za Pastičkářem. Jděte tedy do Jupiteru a v podzemí Janovské stanice si promluvte s Pastičkářem a ten vám přihodí 3 000 rupií.

Odměna: Brokovnice,3 000r



20. Lákavá nabídka

Od: Hejkal po dokončení 10. mise
Musíte získat tři detektory Veles pro Bunkr Vědců v Jupiteru. První máte z 9. mise. Druhý najdete na parkovišti (bod 11) v Jupiteru. Třetí si buď můžete najít, nebo ho dostanete za splnění 14. mise Jupiteru (musíte pomoci vědcům). Dejte Navikovi detektory a vydejte se zpátky do Zatonu. Musíte zde přespat 24 hodin a pak jděte od lodě tak daleko, než se vám ozve Hejkal. Ten vás pošle za Fousáčem, který vám dá nový typ detektoru: Detektor Svarog (viz zbroj/detektory). Jděte zpět za Hejkalem, že Fousáč nesplnil svou část dohody a ten vás odkáže na Sultána. Řekněte si Hejkalovi o prachy, protože možnost splnit misi, která by po tomto následovala, budete mít stejně.

Odměna: Detektor Svarog, 1 500r



21. Kompas

Od: Fousáč po dokončení 20. mise
Musíte se rozhodnout koho teď v boji podpoříte. Sultána nebo Fousáče? Když Fousáče vemte úkol na Kompas od něj a zajděte za Noem- opět pozor na jeho zvyk: neptám se a střílím. Noe vám bez problémů Kompas dá a když se tam vrátíte později dá vám ještě jeden. Máte na výběr: Jeden Kompas si nechat a druhý dát buď Sultánovi nebo Fousáčovi a nebo dát jeden kompas Sultánovi a druhý Fousáčovi.

Ve všech případech podpoříte Fousáče, kromě toho, že dáte kompas pouze Sultánovi. !!!POZOR!!! nedoporučuji dávat kompas Sultánovi, ale je to jediná možnost jak si zahrát misi 21. Problém je v tom, že když se tak rozhodnete Fousáč si od vás nekoupí už žádný artefakt a znepřátelíte si ho. Nejvíce se mi tedy osvědčilo dát pouze jeden Kompas Fousáčovi a druhý si nechat na později na sebe.

Odměna: Sultán/Fousáč: 10 000r a skrýš, Sultán + Fousáč: 20 000r a skrýš, Sultán: úkol Temný byznys, Fousáč: Ocenění Jeden z nás



22. Temný byznys

Obdrženo od: Sultán při 20.za banditi
Sultán bude chtít svrhnout Fousáčovu obchodní vládu. Obdržíte to poté, co mu donesete Kompas. Musíte jít za Fousáčem a zamluvit si u něj hledání artefaktu. Jediné co musíte udělat je, jít tam, kam vás Fousáč pošle, zabít skupinku stalkerů, co tam šla před vámi a obrat je o Svarog. To udělejte ještě s druhou skupinkou a misi splníte.

Také můžete dát druhý Kompas Fousáčovi, čímž misi zrušíte ale odměnu dostanete.

Odměna: Splníte dle Sultána: 2 detektory Svarog a vybírání podílu zisků od Fousáče (já měl asi 1400r za 24 hodin), ovšem Fousáč už si od vás nekoupí žádný artefakt.

Splníte dle Fousáče: můžete mu dál prodávat artefakty a za Kompas vám dá 10 000r



23. Reputace

Od Čipera/Pahejl
Tak tohle je poslední úkol, který v Zatonu uděláte. Nejdříve musíte jít k Čiperovi a objednat si u něj nějakou zbraň. Já si vybral pistol a je to fakt povedenej kousek, doporučuji si ji nechat. Počkejte 24 hodin a Čipera bude mít zbraň připravenou. Vyzvedněte si ji, dejte na sebe a děte hlavním vchodem ven z lodi. Zastaví vás Pahejl, že je zbraň jeho. Hádejte se s ním, ale zbraň mu nedávejte. Běžte zpět za Čiperou a řekněte mu o Pahejlovi. Ten vás pošle zpět za Pahejlem, ale ten už tam nebude, tak si promluvte s Fousáčem. Ten vás pošle k dokům. Teď máte na výběr: Buď půjdete k dokům a uvidíte bandity, kterým buď dáte peníze a nebo je postřílíte - z toho vám padne PDA v ceně 1 000 rupií.
Nebo půjdete s Navigátorem do Jupiteru a v Janovské stanici uvidíte Pahejla, promluvíte si s ním a tím mise netradičně končí.

Odměna: možno hrát misi 11 v Jupiteru a můžete prodat PDA bandity